Dobrze ubrana

Producent odzieży: w Polsce czy za granicą?

Polski producent odzieży damskiej , męskiej czy dziecięcej musi zmagać się z licznymi przeciwnościami. Jest to przyczyną zmniejszenia konkurencyjności krajowej odzieży na rodzimym rynku. Nie jest tajemnicą, że że ubrania wyprodukowane w kraju, to nierzadko towar lepszej jakości, niż ten wyprodukowany w Chinach.

kobieta w sukience

Autor: Antti Väyrynen
Źródło: http://www.flickr.com
Centralnym problemem są wysokie ceny materiałów oraz rosnące koszty produkcji. W Polsce także koszty zatrudnienia pracowników często zniechęcają pracodawców. Jeżeli jesteśmy niewielkim przedsiębiorstwem wówczas najchętniej nawiązujemy współpracę z podwykonawcą. Jest to częsta praktyka osób, którzy chcą założyć własny biznes.

Z reguły są to ubrania rozpowszechniane na małą skalę. Idealnym systemem sprzedaży jest sklep internetowych. Ilość towaru nie jest bogata, a wybór projektów raczej wąski. Różnorodny zestaw oferowanych towarów jest oczywiście ważny, jednak są też inne aspekty komunikacji nowej marki.

sklep z ciuchami

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com

Firma konfekcyjna, która chciałaby rozszerzyć swoją ofertę, powinna najpierw obniżyć koszty produkcji.Żeby więcej produkować należy obniżyć ceny oferowanych produktów.Nie jest tajemnicą, że kupujący oczywiście cenią sobie dobrą jakość, ale jeszcze bardziej doceniają, które mają przystępne ceny.Musimy się z tym stwierdzeniem liczyć, jeśli pragniemy trafić do większej liczby kupujących.Jednak przeniesienie produkcji dajmy na to do Chin, czy innego dalekiego kraju, gdzie wyzyskuje się pracowników nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.

Oczywiście mamy też możliwość obrania inne strategii. Produkując towary w Polsce trafiamy do odbiorcy, dla którego liczy się jakość, a zwłaszcza pochodzenie produktu. Takie osoby są gotowi zapłacić więcej za za rzecz zaprojektowaną w kraju. W powszechnym mniemaniu licznych klientów chińskie produkty są słabej jakości, a czasami nawet niebezpieczne w użyciu. Co chwile słyszy się w mediach, że Chińczycy stosują niebezpieczne dla skóry substancje.

Ponad to producent odzieży damskiej, produkujący swoje rzeczy w Polsce może w komunikacji marki uderzyć w ton patriotyczny. Hasło: kupując polskie produkty, tworzysz miejsca pracy jest zrozumiałe i popierane przez wielu nabywców.