Dziś możemy zakupić biżuterię tak w sklepie jubilerskim, jak też w internecie. Przedstawiamy najistotniejsze kwestie, na jakie konsument winien kierować uwagę podczas zakupu. Jeśli pragniemy kupić precjoza w internecie, starczy wpisać w przeglądarkę frazę: biżuteria hurt czy hurtownia biżuterii srebrnej(www.sentiell.pl/).W razie zindywidualizowanych wyrobów klient nie ma prawa do odstąpienia od umowy.

Klient powinien mieć pojęcie, jakie prawa przysługują mu w zakresie zwrotu produktów oraz reklamacji. Reguły są troszkę inne w zależności od tego, czy biżuteria była kupiona w lokalu firmy, zatem w sklepie, czy poprzez zawarcie umowy na odległość, a więc za pośrednictwem sklepu online
http://www.sentiell.pl/
Autor: diva
Źródło: diva

Jubiler – kliknij i sprawdź co dla Ciebie przygotowaliśmy – jest odpowiedzialny względem konsumenta za to, iż rzecz w momencie sprzedania jest niezgodna z umową. Zakupując pierścień, wisiorek czy inną ozdobę musimy dokładnie przyjrzeć się, czy każdy z elementów jest solidnie przymocowany. Tyczy się to szczególnie kamieni szlachetnych oraz ozdobnych. Przecenione artykuły powinny być bardzo szczegółowo obejrzane. Możliwe że promocja jest związana z brakiem zainteresowania konkretnym wzorem biżuterii. Bywa jednak, iż jubilerzy wystawiają na sprzedaż felerne produkty w przyciągającej cenie. Konsument powinien mieć to na uwadze. Jeżeli powstanie wada w postaci uszkodzenia biżuterii nabywca ma 2 możliwości. Może zażądać od jubilera nieodpłatnej reperacji, czy wymiany biżuterii na nową. W szczególnych sytuacjach zostaje mu tylko zwrot pieniędzy.

biżuteria srebrna
Autor: Pavlina Jane
Źródło: http://www.flickr.com
Do tych przypadków zalicza się przesadne koszty powiązane z reperacją a także brak opcji wymiany. Konsument winien wyrazić żądanie nieodpłatnej reperacji czy wymiany na piśmie po czym przekazać je jubilerowi. W przeciągu 14 dni od otrzymania żądania sprzedawca musi wyrazić swe stanowisko. Niezajęcie stanowiska w tym terminie nie jest szkodliwe dla klienta, wręcz przeciwnie. Domniemywa się, że sprzedawca uznał żądanie nabywającego za uzasadnione. Jubiler nie poniesie odpowiedzialności za skazę precjozów, jeżeli konsument wiedział o niej w momencie kupna, bądź była zauważalna na pierwszy rzut oka.Klient robiący zakupy przez internet może zrezygnować z kupna bez podawania przyczyn w terminie 30 dni od dnia wydania rzeczy. Nie poniesie on kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotu wyrobu.